איטום חניונים

איטום חניונים ומשטחים חיצוניים:

במהלך בניית חניונים תת קרקעיים  ועליונים נותנים דגש גבוהה לנושא האיטום

כמו כן גם בעת סיומת יציקת היסודות בנייה הדגשים אלו ניתנים בחומרה מכיוון שמאוד בעייתי לבצע תיקונים ואיטומים לאחר בניית החניונים.

אך אם זאת ישנם המון בעיות בחניונים חדשים וישנים כאחד בעיות של קורוזיה ומלחים או לפעמים בעיות של נזילות מים חמורות כמו מפל.

אחד הבעיות הנפוצות ביותר היא תקרת הלוח"ד : כגון ספנקריט  בנייה זו מגיעה בתבניות מוכנות אשר מונחות על יסודות הבנייה ונמתחות בהתאם.

שיטה זו הכי נפוצה מכיוון שאין צורך בעמודים רבים וכך ניתן לקבל חלל גדול המאפשר חנייה מרובה וכ"ו.

הבעיה שתבניות בטון אלו מגיעות עם חללים לכל האורך וכבלים של פלדה וברגע שמים נכנסים פנימה

קשה מאוד לאתר את מוקד הבעיה מכיוון שידוע שמים יכולים להיראות במקום מסוים ולהיכנס ממקום אחר לחלוטין

שיקום בטונים  בחניונים:

חשיבות בטון ההגנה היא רבה  וכך גם צורתה תפרים סדוקים או לחלופין בטון מפורר ברזל חלוד תפרים פתוחים

זה מכלול שלם של דברים שצריך לשים עליהם דגש   ולבצע תיקונים נכונים אם החומרים הנכונים

ישנם המון בטונים מיוחדים המיועדים לשיקום בטונים בלחץ גבוהה ושניתן לנסוע עליהם בטונים על בסיס אפוקסי תלת או דו קומפננט.

בטונים על בסיס גראוט של סיכה  לעיגונים השלמות יציקה והשלמת מקטעים חסרים.

חשוב מאוד ליישם במקצועיות את הבטון ולדעת איזה חומרים מתאימים ולמה.

IMG_1671IMG_1736

איטום תפרי התפשטות בחניונים אנכיים ואופקיים :

תפרי התפשטות נועדו בכדי למנוע את תוצאות של התזוזות כגון סדקים,בקעים,ואף שבירת בטונים

בעצם אם ניקח את רצפת החניון ולא נחרוץ תפרים הרצפה תתפוצץ בשעות . חשוב לתת תנועה וחופש ללוחות אך אם זאת לשמור על  גמישות והצמדות של חומרי האיטום

כיום חברת גילאר משווקת יריעות קומבי-פלקס גמישות עשויות  מ P.V.C המאפשרות לתפר לעבוד ומגינות על התפר הפנימי.

חופש הפעולה בתפר מקנה ללוחות הבטון תועה חופשית ללא סדיקה וללא התנתקות.

משמעות התפרים באיטום חניונים חשובה ביותר.
unnamed